ما حقيقة شطب سمية الخشاب من نقابة المهن التمثيلية بسبب صورة؟
يوميات المشاهير
ما حقيقة شطب سمية الخشاب من نقابة المهن التمثيلية بسبب...
بالصور… هيفاء وهبي بإطلالة جريئة في الساحل الشمالي
يوميات المشاهير
بالصور... هيفاء وهبي بإطلالة جريئة في الساحل الشمالي

بعد أنباء انفصالها عن زوجها بالتزامن مع حملها... رسالة قوية من رنا سماحة

الخميس، 26 أغسطس 2021
بعد أنباء انفصالها عن زوجها بالتزامن مع حملها… رسالة قوية من رنا سماحة

لا شكّ أن الأنظار في الفترة الأخيرة توجهت الى الفنانة رنا سماحة، التي حذفت كل صورها مع زوجها الملحن سامر أبوطالب عبر حسابها على انستقرام، بالاضافة الى حذف متابعتهما لبعضهما، مباشرةَ بعد اعلان حملها. الا أن هذه الاخبار يبدو أنها أزعجتها فردت برسالة حاسمة وقوية، وهذا ما جاء في رسالة رنا سماحة للمتابعين.

بعد اعلان حملها... رنا سماحة وزوجها يحذفان بعضهما عن انستقرام!

"العلاقة بين الراجل والست مينفعش تطلع بره البيت"

كتبت رنا عبر حسابها على فايسبوك: "عذرَا أيها الـ trend، فلدي ما هو أغلى من كنوز العالم، اتعلمت في بيت أهلي إن العلاقة بين الراجل والست أمانة مينفعش تطلع بره البيت، خطيبتك مراتك طليقتك أيًا كان، الأمانة دي ولاد الأصول بس اللي بيعرفوا يصونوها وميفشوش أسرارها، ولاد الأصول بس اللي مبيكذبوش ولا بيتدعواعلى بعض بالباطل، ولاد الأصول مبيقذفوش المحصنات كبيرة من الكبائر، ولاد الأصول بس اللي مبيخونوش الأمانة، ولاد الأصول بس مبيفجروش في الخصام، ولاد الأصول مش محتاجين يستعطفوا حد ولا محتاجين يدعوا المثالية بيسيبوا أخلاقهم تتكلم عنهم ومبيتكلموش هم عنها".

رنا: مش عايزة ابقى ترند

رسالة رنا سماحة اذا تدعو لعدم التدخل في حياتها الخاصة التي ترغب بابقائها بعيداً عن الاعلام، وتابعت: "الإنسان بيعيش حياته وبيمشي رحلة، مش هيفضل منها غير سيرتك وأعمالك الطيبة وكلمتك اللي بتتصدق بيها، سيبوا الخير وانتوا ماشيين عشان الناس تدعيلكم بدل ما يدعوا عليكم، اجعل من يراك يدعو لمن رباك، بطلب من أي حد هيكلمني عشان يعرف أي تفاصيل تخص حياتي الخاصة يوفر على نفسه وميكلمنيش ميهمنيش السبق الصحفي ولا الشو الإعلامي ولا الأكثر بحثًا غير في شغلي فقط في الخير والفرحة وبس".

وأكملت: "عاهدت نفسي وأهلي والناس إلى بحبهم إني أكون خير قدوة عاهدت ابني اللي عيني لسه مشافتوش إني أربيه على الأصول والاحترام والرقي عاهدته غني أربيه يبقى راجل في متستنوش مني ما يفعله الأخرون مش عايزة ابقى ترند".

وكانت كشفت رنا عن حلمها في طفلها الأول من زوجها بطريقة لطيفة، عبر حسابها على انستقرام، وعلقت قائلة: "إحساس كبير.. شعور خطير.. حاجة جامدة بتربطنا".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rana Samaha (@ranasamaha)

أما في ديسمبر الماضي، فاحتفلت عقد قرانها وزفافها على سامر أبو طالب داخل أحد فنادق القاهرة.