“مطلقة رسمياً”… مودل روز تحتفل بإنفصالها عن زوجها بطريقة غريبة وجديدة!
يوميات المشاهير
"مطلقة رسمياً"... مودل روز تحتفل بإنفصالها عن زوجها بط...
غادة عبد الرازق تعود إلى السينما بعد غياب طويل والجمهور يعبّر عن فرحته!
يوميات المشاهير
غادة عبد الرازق تعود إلى السينما بعد غياب طويل والجمهو...

راندا البحيري تكشف سبب زيادة وزنها... فهل تعاني من مرض معيّن؟

الإثنين، 13 مايو 2024
راندا البحيري تكشف سبب زيادة وزنها… فهل تعاني من مرض معيّن؟

عاش الجمهور حالة من الصدمة بسبب زيادة وزن راندا البحيري في أحدث إطلالة لها خلال مقابلة تلفزيونيّة مع الإعلامية المصرية مروة صبري، فقلق الجمهور كثيراً والبعض توقّع أنّها تعرّضت لوعكة صحية خطيرة أدّت إلى السمنة ولكن الفنانة المصرية خرجت عن صمتها ووضّحت لمحبيها عن ما حصل معها ووضعت حدوداً للتساؤلات.

زيادة وزن راندا البحيري تثير القلق

كتبت الفنانة راندا البحيري منشوراً طويلاً عبر حسابها في موقع الفسيبوك طمأنت فيه جمهورها على وضعها الصحيّ وحالتها النفسيّة، فقالت: "أنا كويسه جداً... اللي كان مخليني مش فرحانة من فترة طويلة إنه كان فيه أسرار كتير وحاجات ما قولتهاش لبني آدم... وحاولت أقولها للناس المعنية بحلّها وما عرفتش بس بجد لما خرجت منّي للناس القريبين الطيبين إرتحت الحمد الله جداً". وتابعت في المنشور: "فكرة الشغل وكدا أنا مش بشتكي أساساً ولا عايزة حاجه من حد والحمد الله أنا حالتي المادية كويسه جداً... وشغالو بحاجات كتير تانية غير التمثيل".

راندا البحيري توضح سبب الوزن الزائد

أمّا عن سرّ زيادة وزنها، أوضحت راندا البحيري السبب: "بالنسبة للوزن الزائد لي ظهرت به في حلقة برنامج الإعلامية الجميلة مروة صبري... فأنا كنت خارجة من دور برد قاسي قعد معايا شهر، خدت فيه ثلاث علب مضاد حيويّ وخدت دواء عشان أقدر أتنفس وخدت دواء للحساسية... الأدوية خلّت المياه تتحبس تحت الجلد في جسمي". وأضافت: "دا غيّر إنه الزاويه اللي اتصوّرت منها كانت مش حلوه تماماً و الإضاءه ما تظبطتش علي وشي صح".

وختمت حديثها: "بالرغم من انه الوزن الزائد مش حاجه المفروض أطلع أبررها، بس أنا حبيت وضح مش أبرر عشان لاحظت إنه فعلاً في ناس خافت علي وفيه ناس تانيه إبتدت تطلع اشاعات انه فيه عندي حاجه أكبر من كدا... بس الحمد لله أنا بطمنكم ما فيش أي حاجة واصلاً المياه اللي تحت الجلد دي نزلت بعد البرنامج ب48 ساعة... وأنا دلوقتي احسن بكتير اوي اوي".

"أمر خاص جداً بيننا"... أحمد العوضي يرفض أن يتدخل أحد بموضوع عودته لياسمين عبد العزيز!

نشير إلى أنّ من آخر أعمال الممثلة راندا البحيري، كان فيلم "دولارات دولارات" في السنة الماضية والعمل من إخراج محمد خضري.