تصريحات اليسا أشعلت السوشيل ميديا… ورأيها ببعض النجمات أغضب الجمهور!
يوميات المشاهير
تصريحات اليسا أشعلت السوشيل ميديا... ورأيها ببعض النجم...
بعد إعلان إسلامه… اليوتيوبر الكوري داود كيم يؤدي العمرة لأول مرة
يوميات المشاهير
بعد إعلان إسلامه... اليوتيوبر الكوري داود كيم يؤدي الع...

حمو بيكا ينهار على الهواء... ويهدّد بالإنتحار!

السبت، 16 أبريل 2022
حمو بيكا  ينهار على الهواء… ويهدّد بالإنتحار!

مطرب المهرجانات حمو بيكا يهدد بالانتحار ويدخل في نوبة بكاء خلال مع الإعلامية أسما إبراهيم في برنامج "حبر سري. فما السبب؟

"هموت نفسي"

يبدو أن إنعكاس قرارات نقابة المهن الموسيقيين على حمو بيكا كبيرة جداً، وهذا ظهر بشكل واضح خلال استضافته في أحد البرامج التلفزيونية. فعن سؤاله عن رد فعله إذا ما تم منعه من الغناء خارج مصر، قال: "هموت نفسي لو اتمنعت عن الغناء برا مصر، أنا موجوع وتعبان"، وأكمل "هي الناس شايفة أننا حشرات، أنا بحس أن البعض بيعاملني كأني حشرة".

وتوجه بشكل مباشر على الهواء برسالة الى نقيب المهن الموسيقيين الفنان هاني شاكر، قال فيها "أنا يا أستاذ هاني بشر، بني آدم، لكن حضرتك بتتنمر عليا، كفاية تجرحوا فينا. أنت مش عجبك فني في ناس تانية عجبها فني، أنا في السعودية حضر لي 30 ألف متفرج، هل دول مش بيسمعوا. أنا موجوع تعبان، كفاية بقا تنمر".

وتابع "عملت عمرتين ودعيت عليهم، أنا عايش ميت، وأنت عندك قصور وفيلا"، متابعاً "أنت عيشت وكلت وشربت إحنا بنحاول نعيش شوية... حرام علينا أننا نعيش أنت بتقول لو بإيدي كنت منعت، هو أنت ربنا! ربنا مش بيقول كده، أنت هتتحاسب عليا".

مطرب المهرجانات حمو بيكا بتصريحاتٍ جريئة... فهل تبدأ المواجهة بينه وبين محمد رمضان؟

وختم أن "الدنيا دي مش دايمة للبشر، وأنا مش مسامح لحد يوم الدين. ولا في حياتي عمري ما هسامحهم".

حمو بيكا مصاب بمرض خطير

كما كشف مطرب المهرجانات عن إصابته بمرض خطير، قالاً أنه مصاب بمرض مناعي والمرض سبَّب له معاناة قاسية.

وتابع أن "المرض بتاعي مناعي، بمعنى أن الجهاز المناعي المفروض بيهاجم أي بكتيريا ضارة، والجهاز المناعي جاله خلل، وبالتالي بيهاجم أي حاجة في أجهزة جسمي، وطول ما هو بيهاجمها أنا بتعب، ممكن برجَّع دم".

عن عوارض مرضه، ذكر أنه "بيحصل لي مشاكل في معدتي كبيرة، وبأخذ إبره اللي هي بتعمل تهدئة لجهازي المناعي، وخدت الإبرة دي أول مرة بـ120 الف، وكل شهرين المفروض بأخذ إبره تمنها 20 ألف".

ولفت الى ان "المرض اتى بعد الشهرة، وممنوع آكل حاجات كتير، وعايش على المكرونة وشوربة الخضار ولسان العصفور، والميه نفسها مش بشربها".