محمد رمضان يثير جدلاً واسعاً خلال تكريمه… خلع حذاءه على المسرح!
يوميات المشاهير
محمد رمضان يثير جدلاً واسعاً خلال تكريمه... خلع حذاءه ...
بالصور… عقد قران يعقوب بو شهري والفاشينستا فاطمة الأنصاري!
يوميات المشاهير
بالصور... عقد قران يعقوب بو شهري والفاشينستا فاطمة الأ...

"الفن باطل"... تصريحات صادمة حلا شيحة حول الفن وتامر حسني يردّ بقوّة

الجمعة، 16 يوليو 2021
“الفن باطل”… تصريحات صادمة حلا شيحة حول الفن وتامر حسني يردّ بقوّة

تصريحات حلا شيحة حول الفن والفنانين صدمت الجميع، خاصة في هجومها على الفنان المصري تامر حسني وفيلمه الجديد "مش أنا"، ثم اعتبارها أن الفن باطل.

انتقاد موجه للفنانين!

كتبت حلا شيحة عبر حسابها في انستقرام: "أنا اتفاجئت جدا بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم وخصوصا بعد آخر بوست نزلته ووضحت فيه انا ايه ..واتفاجئت اكتر خصوصا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده انه حیحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات وأکدلي إنه حيحترم رغبتي".

وانتقدت حلا شيحة الفن والفنانين، قائلة: "إحنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا بس صدقوني بمقایس ربنا احنا لم ولن ننجح انا عارفة ومتاكدة ان زملائي جواهم خير بس للاسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الامور صح بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا".

وتابعت: "أنا عيطت لاني شفت نفسي في المشاهد دي.. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط ولازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة اننا بنغفل وبننسی.. انا مش حتكسف من حد انا تبت من المشاهد دي وهي وهي لا تصح وانا غلطت وبصلح واهم حاجة ان ربنا يرضى عني لان في الاخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا اغلبنا ناسينها إلا القليلين منا الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن".

وتوجهت الى تامر قائلة: "حابة أفكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قلت فيه أنا مش بتمنى أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كده.. كلام أكيد قلته في لحظة صدق جواك.. شوفه تاني يمكن يفكرك أن جواك أكيد في صراع".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hala Shiha (@halashihanew)

تامر حسني يرد 

ردّ تامر حسني على على تصريحات حلا شيحة حول الفن وحول فيلمه، مشيراً إلى أنه فوجئ برد فعلها واضطر للرد وهو الأمر الذي لم يكن يريده.

وكتب تامر عبر حسابه على فايسبوك "نهاركم جميل يا أغلى الناس لحقيقه عمري ما بتخيل إني أدخل في نقاش بالشكل دا مع زميل بحترمه و كان في بينا كل خير للتوضيح بما إنك يا حلا كتبتي بوست و أشركتي الجمهور الكريم معانا بدال ما كنتي تكلميني شخصياً و نتناقش بيني و بينك ، فا أنا مضطر أرد هنا برضو".

وتابع: "أولاً أنا عمري ما وعدتك إن الكليب مش هينزل دا محصلش اصلاً يا حلا مش أنا خالص اللي أوعد و أخلف….. الحقيقه اني إحترمت كلامي معاكي و وعدتك أشيل مشاهد تانيه طلبتيها و شيلتها بالفعل و شكرتيني عليها و لو حابه تفتكري المشاهد اللي اتشالت بعد اذنك روحي شوفيها في المونتاج. وأضاف: " هو مش إنتي اللي صورتيه و مثلتيه بنفسك و بمنتهى الرضا ولاّ حد أجبرك ؟!!!!!!

اختتم عن فيلم "مش أنا": "أنا زعلان منك جداً يا حلا على مفردات البوست بتاعك الغير موفقه و مستحيل هرد بطريقتك اللي فيها تجريح و اتهامات باطله ليا إحتراماً لحجات كتير يمكن فايتاكي بس مش هتفوتني و على فكره انا واثق انك عارفه اني مستاهلش منك كدا و هكتفي بالتوضيح دا و ربنا يهدي الجميع و يكتبلك كل الخير اللهم آمين".