تعليق شريف الشرقاوي الأوّل صادم بعد إعلان نسرين طافش طلاقها منه!
يوميات المشاهير
تعليق شريف الشرقاوي الأوّل صادم بعد إعلان نسرين طافش ط...
بعد مرور أسابيع على حفل الزفاف… شاهدوا أوّل إطلالة رسميّة للأميرة رجوة آل سيف!
يوميات المشاهير
بعد مرور أسابيع على حفل الزفاف... شاهدوا أوّل إطلالة ر...

هل طرد حسن شاكوش من منزله عبر الشرطة بسبب زوجته؟

الجمعة، 14 يوليو 2023
هل طرد حسن شاكوش من منزله عبر الشرطة بسبب زوجته؟

لم تنتهِ بعد قصّة مغنّي المهرجانات وزوجته ريم طارق، لا بالطلاق الرسمي ولا بالعودة لبعضهما، بل زادت الخلافات والمشاكل حتى وصلت لأروقة المحاكم، فما جديد أزمة حسن شاكوش وزوجته؟

جديد أزمة حسن شاكوش وزوجته

في التفاصيل، حكمت المحكمة لصالح ريم طارق، أصدرت قرار تمكينها من المنزل الزوجيّ، ولكن كانت ردّة فعل حسن شاكوش عكسيّة.

ونشرت ريم في حسابها في انستقرام، أن حسن يمنعها من دخول المنزل لأخذ ملابسها وشتمها أمام الشرطة، فقالت: معايا قرار تمكين من المحكمة، ومش عارفة اتمكّن من الفيلا واخوه وابن أخته ساكنين هناك.. ومنتظرين من اربع ساعات ومش عارفين ندخل... ومش عارفة اخد هدومي لأنّ حسن مستولي عليهم".

وأكّدت ريم أنها رفعت شكوى ضدّه في المحكمة، فقالت:" أنا رفعت قضية باللي حصل بيني وبين حسن.. ومش هتكلم في اللي حصل لأنه حاجة كبيرة وما ينفعش تتقال".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Reem tarek (@reemtarek84_)

حسن شاكوش يتابع باثارة الجدل... وهذه المرّة ملابسه هي المشكلة

ردّ حسن شاكوش

من جهته، خرج حسن شاكوش وقال لجمهوره من خلال فيديو نشره في حسابه على الفايسبوك:" الحمدلله الواحد لا بيئته ولا تربيته ولا إمكانياته.. أنه يبهدل بنات الناس أو يجرحهم بأيّ كلمة وحشة، لأنكم عارفين الستّ والبنت لو بصيت لها بصّة وحشة توجّعها."

وأضاف:" أنا لا تربيتي، لا بيئتي. لاعيشتي، لا أهلي ربوني على كده، لكنهم ربوني أني احترم بنات الناس وعمري بحياتي ولا ضايقت حدّ ولا زعلت حدّ ولا عملت مشاكل مع حد، لكن في ناس عاوزة تشهّر بي.؛ "

وأكّد حسن شاكوش أنه لا يزال يسكن في منزله ولم يتمّ طرده منه عبر الشرطة، وقال:" أنا في البيت اهو موجود واهلي وأمي وأخواتي منورني ومشرفيني.. مش بيجو لعندي كتير ولما بيجوا بالنسبة لي.. بيكون يوم عيد".

وختم حديثه:"حبيت بس أطمنكم أنه مفيش أي حاجة واحنا لسه جامدين ومفيش إلا احنا، وعلشان عندي حفلة بالليل مستني كلّ حبايبي اللي جايين لي في المعادي".